Neohodnoceno

Trinomická krychle

Text bude brzy doplněn.
Můžeme doručit do:
29.4.2024
SKLADEM do 2 - 3 dnů
Kód: MAT0171_M051
1 066 Kč –12 % 931 Kč
Kategorie: Montessori pomůcky Smyslová výchova
Hmotnost: 1.01 kg
Šířka: 16
Výška: 14
Hloubka: 12
Trinomická krychle
1 066 Kč –12 %
Popis pomůcky: -          smyslová a později matematická pomůcka (úvod do algebry) -          27 barevných kostek, po složení krychle jsou všechny její strany stejně barevné -          slouží k seznámení s trojrozměrnými tělesy, rozvoji logického myšlení, ke zdokonalení motorických dovedností, rozlišování barev a tvarů -          velikost 10x10x10 cm Slovní zásoba: krychle, kvádr, strana, roh, hrana, čtverec, výška, šířka, hloubka + barvy + tvary + orientace v prostoru (na sebe, nad/pod, vedle, vpravo, vlevo, nahoře, dole...)   Použití pomůcky: 1)      Po umístění krabičky na kobereček sundejte víko a odklopte boční strany krabičky. 2)      Všechny kostky resp. hranoly postupně po jednotlivých řadách vyskládejte na kobereček. Nyní se doporučuje kostky roztřídit podle barev a podle velikosti. První skupinu tvoří největší kostky, druhou menší a třetí nejmenší. To je nejjednodušší varianta pro opětovné sestavení krychle. (Těžší variantou je rozdělení všech kostek podle těchto kritérií – viz obrázek). 3)      Na víku krabičky je znázorněno správné pořadí kostek. Začíná se největší jednobarevnou (červenou) kostkou, kterou položíte do rohu krabičky. Nyní vyberete velkou černou kostku s červenými bočními plochami a přiložíte k červené kostce tak, aby se červené plochy dotýkaly (můžete říci „červená k červené“). Druhou velkou černo-červenou kostku přiložte k druhé straně červené kostky. Do vzniklého rohu vložte černo-modrou kostku tak, aby se černé plochy dotýkaly a modrá byla nahoře. Nyní přiložte užší černo-červené kostky k červeným plochám vpravo a vlevo. Dále pokračujte s černými kostkami („černá k černé“) a do vzniklé otvoru vložte černo-žlutou kostku. Žlutá strana je nahoře.  První řada je hotová. Pohlazením zkontrolujte, zda jsou všechny kostky stejně vysoké. 4)      Nejsnazší je skládat krychli přímo na víku, tj. na předloze. Děti tak lépe pochopí „červená k červené“, „modrá k modré“, „černá k černé“, „žlutá k žluté“. První řada pak tvoří předlohu pro druhou. 5)      Druhou řadu začneme opět černo-červenou kostkou, k jejímž stranám přiložíme větší černo-modré kostky opět dle pravidla „barva k barvě“. Do vzniklého rohu vložíme modrou kostku. Poté dvě menší černo-modré kostky. Následně dvě černé kostky. Roh tvoří černo-žlutá kostka („černá na černou“ a „žlutá na žlutou“). 6)      Stejně postupujeme i u třetí řady.   (Existuje i jiná varianta stavění trinomické krychle, kdy se každá řada začíná stavět vždy od jednobarevné kostky.)   7)      Pokud nestavíte krychli na víku, můžete nyní porovnat, zda hotová krychle odpovídá vzoru na víku. Všechny strany krychle jsou stejně barevné.   Tuto práci s trinomickou krychlí zvládají děti cca od 3,5 - 4 let.  Další varianty: -          stavění krychle na víku (popsáno výše) -          stavění krychle podle vzoru v krabici -          stavění krychle podle vzoru mimo krabici -          stavění krychle bez vzoru mimo krabici   Až později se tato pomůcka používá pro vysvětlení vzorce (a+b+c)3 Znázornění vzorečku naleznete zde.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:
NajduZboží.cz