Neohodnoceno

Smirkové číslice s krabičkou

Text bude brzy doplněn.
Můžeme doručit do:
3.5.2024
SKLADEM do 2 - 3 dnů
Kód: MAT0124_L021
539 Kč –12 % 471 Kč
Kategorie: Montessori pomůcky pro rozvoj znalostí Matematiky
Hmotnost: 0.74 kg
Šířka: 17
Výška: 11
Hloubka: 13
Smirkové číslice s krabičkou
539 Kč –12 %
Pomůcka obsahuje 9 dřevěných destiček s čísly 1 – 9 uložených v dřevěné přírodní krabičce. Všechna čísla jsou v drsném – smirkovém provedení oproti hladkému povrchu destičky. Po přejetí prsty po číslech můžeme cítit tvar čísla. Přímým cílem práce se Smirkovými číslicemi je ukázat dítěti psaný symbol, příslušný určité kvantitě, kterou dokáže již označit slovem. Poskytujeme dítěti „klíč“ k psanému světu čísel. Nepřímým cílem je příprava na psaní jednotlivých číslic. Předpokladem práce s pomůckou je znalost pojmu čísel 1 - 10. Dítě již dřívě pracovalo s touto pomůckou: Červeno-modré tyče. Pomůcka je vhodná pro dítě ve věku 4,5 roku.   Práce s pomůckou: Než přistoupíme k samotné aktivitě, připravíme si tři číslice, které chceme dítěti ukázat. (Číslice nemusí jít popořadě.) Následně se posadíme ke stolečku tak, aby dítě sedělo po naší levé straně, jedině tak bude mít lepší příštup k číslům a lépe na ně uvidí. (Pokud je dítě levák, mělo by sedět po naší pravé straně.) Dítě by rovněž mělo sedět rovně a mít obě nohy na zemi, jako by psalo. Nyní již přistoupíme k prezantaci. Nejprve vyndáme z krabičky jednu destičku s číslicí. Přidržíme ji levou rukou v levém dolním rohu a ukazováčkem a prostředníčkem pravé ruky obtahujeme linii čísla. (Prsteníček a malíček jsou schované v dlani, palec ne.) Činnost několikrát opakujeme. Pokaždé, když obtáhneme číslici, řekneme zřetelně její název. Následně necháme obtahovat dítě. Stejným způsobem pokračujeme s dalšími dvěma číslicemi. Destičky vždy odkládáme na levé horní části stolu a necháváme mezi nimi mezeru. Když už jsme dítěti představili všechna tři čísla, začneme s činností tak, že vyzveme dítě k různým úkonům. Např. „Podej mi číslo 8.“, „Obtáhni číslo 5.“, „Podej mi tabulku s číslem 2.“ Destičky průběžne zamícháme a činnost si můžeme i prohodit tak, že dítě bude vyzývat k úkonům nás. Pokud si je dítě již jisté v rozpoznávání čísel, požádáme je, aby nějakou číslici obtáhlo a zároveň ji pojmenovalo, nebo naopak pokud má dítě s nějakým číslem potíže, neopravujeme je, ale znovu mu číslo prezentujeme příště. Má-li dítě zájem, ukažeme mu další číslice. Při uklízení do krabičky číslice opět pojmenujeme. Práci se Smirkovými číslicemi představuje i toto video (v angličtině).   Cvičení: Pokud již dítě opravdu zvládá znalost pojmů číslic, může se učit psát číslice křídou na tabulku - nejdříve bez linek a později i s linkami. Můžeme dítěti ukázat, že lidé píší čísla v různých částech světa rozdílně, nebo mu ukázat digitální hodiny a čísla. Další aktivity můžete najít i zde nebo zde.   Poznámka: U číslice 2 se před psaním čáry zleva doprava na chvíli zastavíme, aby bylo vidět, že v místě není oblouček, ale ostrý hrot. U číslice 5 napíšeme nejprve čáru shora dolů a až na konec čáru zleva doprava.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:
NajduZboží.cz