Neohodnoceno

Hnědé schody

Text bude brzy doplněn.
Můžeme doručit do:
20.11.2024
SKLADEM do 2 - 3 dnů
Kód: SMV0001_S0004
2 330 Kč –12 % 2 036 Kč
Kategorie: Montessori pomůcky Smyslová výchova
Hmotnost: 3 kg
Šířka: 22
Výška: 30
Hloubka: 17
Hnědé schody
2 330 Kč –12 %
Tato smyslová Montessori pomůcka se skládá z deseti hnědých hranolů z tvrdého dřeva. Hranoly se liší svou šířkou a výškou, zatímco délka zůstává konstantní (nejmenší 1x1x20 cm, největší 10x10x20 cm). Tyto hranoly rozvíjejí vizuální a svalové vnímání dimenze. Pomocí této smyslové pomůcky bude dítě schopno později porozumět různým matematickým pojmům. Kontrola chyby: Vizuálně Přímý cíl: Zdokonalení cílených pohybů Rozlišení tloušťky Nepřímý cíl: Rozvoj matematické mysli Trénink úchopu Kontrola pohybu Koordinace oka a ruky Posloupnost Řád Soustředění Věk: od 3 let. Poznámka: V souvislosti s touto pomůckou nabízíme názvosloví “tlustý” a “tenký” včetně jejich komparativů a superlativů. Všechny Montessori pomůcky jsou dílem italské pedagožky Marie Montessori. Další Montessori pomůcky značky Moyo Montessori. Přínosy pomůcky: zdokonalení hrubé motoriky koordinace pohybů (spolupráce ruka-oko) rozlišování velikosti a hmotnosti rozšíření slovní zásoby (hrana, hranol, strana,… hledání stejných tvarů v okolí) osvojení pojmů „úzký“ X „široký“ ev. „silný“ X „tenký“ porovnání a stupňování „úzký, užší, nejužší“ / „široký, širší, nejširší“ příprava na matematiku a geometrii (desítková soustava) Práce s pomůckou: Na připravený kobereček rozložte neuspořádaně jednotlivé hranoly. Vezměte nejširší hranol, potěžkejte jej, pohlaďte jeho plochy a položte na levou stranu koberečku (je možné pracovat i s dvěma koberečky). Prohlédněte si zbývající hranoly a vyberte nejbližší užší hranol a položte jej vedle prvního. Stejně postupujte i s ostatními, až vzniknou schody. Pracujte pomalu a se zaujetím. Rukou nyní pohlaďte schody shora dolů (harmonie pohybu). Správnost pořadí můžete rovněž ověřit přikládáním nejužšího hranolu. Užší hranol je po přiložení stejný jako sousedící širší hranol. Schody poté rozeberte a pobídněte dítě, aby si stavbu vyzkoušelo také. V této fázi není třeba žádný slovní doprovod, který by dítě spíše rozptyloval. Až při opakování pojmenovávejte jednotlivé předměty a kroky (= rozvoj slovní zásoby), následuje seznámení s vlastnostmi hranolů (úzký x široký), poté ověření, že dítě tento krok zvládlo („podej mi nejširší schod“, „polož vedle něj užší schod“, „vezmi do pravé ruky nejužší schod“, apod.) a posledním krokem je dotazování („který schod je nejužší“, „jaký je tento schod“, atd.) Obměny práce s pomůckou: Dítě staví hranoly na sebe a vedle sebe libovolně dle svého uvážení a zkoumá jejich vlastnosti. Může vyzkoušet, jak se stavba změní, když vynechá každý druhý schod, apod. Dítě staví schody na připravené kartičky s půdorysy hranolů (1x20cm, 2x20cm, … 10x20cm) – snadno vyrobíte obkreslením půdorysů na hnědý papír, které následně vystřihnete, nalepíte na kartičky a ev. zalaminujete. Kartičky lze doplnit čísly od 1 do 10. Později může dítě přiřazovat hranoly přímo k číslům, příp. stavět hranoly podle číselných řad (např. 10,8,6,4,2 nebo 1,3,5,7,9). Dítě staví schody podle vzorů na kartičkách. Dítě kombinuje schody s jinými pomůckami (Růžová věž, Červené tyče), opět buď libovolně nebo podle kartiček.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:
NajduZboží.cz