Neohodnoceno
Červené tyče
Text bude brzy doplněn.
Kategorie: | Montessori pomůcky Smyslová výchova |
---|---|
Hmotnost: | 3.13 kg |
Šířka: | 9 |
Výška: | 102.5 |
Hloubka: | 6.5 |
Tato smyslová Montessori pomůcka se skládá z 10 červených tyčí, které se liší v délce. Nejkratší tyč má 10 cm a každá další rovnoměrně roste o 10 cm až po nejdelší, která je dlouhá 100 cm. Další rozměry jsou konstantní (2,5 x 2,5 cm).
Červené tyče pomáhají dítěti rozlišovat délku a nepřímo ho připravují na další práci v matematice a geometrii. Hlavním cílem je, aby se dítě naučilo odhadovat různé délky – vizuálně rozlišovat rozměry a odstupňovat je. Při práci s tyčemi si dítě osvojí pojmy dlouhý – krátký. Dále si rozvíjí hrubou motoriku a logické myšlení.
Kontrola chyby:
vizuálně - pravidelné stupňování řady
hmatová kontrola - rukou přejedeme schůdkovité stupňování tyčí. Pravidelnost odstupů mezi tyčemi se zkontroluje nejkratší tyčí.
Přímý cíl:
Zdokonalení cílených pohybů
Vytvoření svalové paměti
Rozlišení délky
Nepřímý cíl:
Rozvoj matematické mysli
Kontrola pohybu
Koordinace oka a ruky
Posloupnost
Řád
Soustředění
Doporučený věk: od 3 let
Poznámka: V souvislosti s touto Montessori pomůckou nabízíme definici “dlouhý” a “krátký” včetně jejich komparativů a superlativů.
Všechny Montessori pomůcky jsou dílem italské pedagožky Marie Montessori.
Další Montessori pomůcky značky Moyo Montessori.
Postup:
Při první ukázce dítěti ukážeme, jak se tyče nosí.
Tyče uchopíme oběma rukama za konce a nosíme je vodorovně. Nejdelší tyč dítě takto nezvládne nosit, ale poradí si. Je to pro ně výzva.
Tyče nosíme po jedné od nejkratší na kobereček. Dítě do nošení zapojíme.
Tyče klademe na kobereček neuspořádaně.
Vezmeme nejdelší tyč oběma rukama a položíme ji na horní okraj koberce.
Porovnáváním s ostatními tyčemi najdeme v pořadí kratší tyč a položíme ji pod první. Dbáme na to, aby levé konce tyčí byly na stejné úrovni.
Stejným způsobem postupujeme až k nejkratší tyči.
Kontrolu provedeme tak, že přejedeme rukou schůdkovité stupňování tyčí se shora dolů.
Také můžeme provést kontrolu nejkratší tyčí, tím, že jí přikládáme k pravému konci ostatních tyčí. Vyplní rozdíl mezi ní a předchozí tyčí.
Při úklidu do police, nosíme tyče po jedné a to od nejdelšího hranolu.
Další aktivity:
Uspořádat tyče v opačném pořadí.
Tyče uspořádat se zavřenýma očima.
Tyče stavět na sebe do kříže.
Rovnat tyče do pravého úhlu.
Doplněním vytvářet stejně dlouhé tyče.
Za pomocí všech tyčí vytvořit pětiúhelník.
Kombinační hry s růžovou věží, s hnědými schody.
Postavit z tyčí cokoli co dítě vymyslí
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přidat komentář