Neohodnoceno

Seguinovy tabulky

Text bude brzy doplněn.
MOMENTÁLNĚ NEDOSTUPNÉ
Kód: MAT0189_M061
1 805 Kč –12 % 1 577 Kč
Kategorie: Montessori pomůcky pro rozvoj znalostí Matematiky
Hmotnost: 2 kg
Šířka: 45
Výška: 11
Hloubka: 15.5
Seguinovy tabulky
1 805 Kč –12 %
Sada obsahuje dva dřevěné rámečky, do kterých se vkládají dřevěné destičky s číslicemi 1 – 9. S tímto materiálem děti objevují čísla druhé desítky. Společeně s korálkovým materiálem, kdy mohou vytvářet množství od 11 do 19, si spojují množství s číselnými symboly.   Pomocí Seguinovy tabulky se děti seznámí s číselnými symboly od 11 do 99, procvičují si je a zároveň si osvojují číselná pořadí.   1. sada "-náct" Všech pět řádků na první desce a první čtyři řádky na druhé obsahují číslici 10. Poslední řádek na druhé desce zůstává prázdný. Destičky s čísly od 1 do 9 lze zasouvat do rámečku a překrýt jimi nulu. 2. sada "-cet" Na první desce jsou čísla od 10 do 50 a na druhé od 60 do 90. Poslední řádek zůstává prázdný. Destičky s čísly od 1 do 9 lze zasouvat do rámečku a překrýt jimi nulu.   Práce s pomůckou -Pomůcku použijeme ve chvíli, kdy s dítětem při práci s Červenomodrými tyčemi nebo s Perlovým materiálem „překročíme“ desítku: K perlové desítce přiložíme jednotku a řekneme „Jedenáct“. Takto lze pokračovat až do devatenácti. K osvojení použijeme tříkrokovou metodu („To je…“, „Kde je….“, „Co je to?“). -„A chceš vědět, jak se to píše?“ -Přeneste obě desky z první sady na kobereček a položte je vedle sebe. Vezměte do ruky destičku s číslem 1 a zasuňte na pozici nuly v prvním řádku. Řekněte „Jedenáct“. Stejným způsobem pokračujte i v ostatních řádcích. -Následně vyzvěte dítě, aby si to také vyzkoušelo. -Důležité je, že dítě ví, že pod jednotkami je nula!   Kontrola správného provedení Musí souhlasit pořadí číslic a žádná destička s číslicí nesmí přebývat. Stejným způsobem pokračujeme i při práci s tabulkami druhé sady „- cet“.   Obměny práce s pomůckou -Při poukázání na číslici můžete vždy doplnit: „Jedenáct. Deset plus jedna je jedenáct.“ => SČÍTÁNÍ. -Vedle vzniklé číslice je možné vyskládat odpovídající počet z perlového materiálu. -Dospělý ukáže na číslici a ptá se „Kolik korálků budu potřebovat?“ Dítě vyskládá korálky. -Dospělý vyskládá libovolný počet korálků a dítě vytvoří nebo ukáže na odpovídající číslici. -Tuto aktivitu je možné spojit s psaním číslic do krupice.   Až když dítě zvládne práci s touto pomůckou je možné přejít pouze k používání kartiček = přechod od konkrétního (tyče, korálky) k abstraktnímu (číslice na kartičkách).

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:
NajduZboží.cz