Neohodnoceno

Moyo Montessori Geometrická tělesa s podstavci a krabicí

Text bude brzy doplněn.
Můžeme doručit do:
14.10.2024
SKLADEM - dodání ihned
Kód: SMV0198_M014
1 695 Kč –12 % 1 479 Kč
Kategorie: Montessori pomůcky Smyslová výchova
Hmotnost: 2 kg
Šířka: 40
Výška: 18.5
Hloubka: 12
Moyo Montessori Geometrická tělesa s podstavci a krabicí
1 695 Kč –12 %
Geometrická tělesa s podstavci a krabicí je smyslová Montessori pomůcka sloužící k rozvoji stereognostického smyslu. Pomůcka dopomáhá k vnímání a rozlišování tří rozměrů těles, rozdílům mezi jednotlivými tělesy a k přiřazování geometrických ploch ke geometrickým tělesům. Dřevěná krabička obsahuje následujících 10 modrých geometrických těles: krychle, válec, koule, trojboký hranol, čtyřboký hranol, trojboký jehlan, čtyřboký jehlan, kužel, elipsoid, ovoid. Součástí sady je sada podstavců pro kulatá tělesa - koule, ovoid a elipsoid a základny s geometrickými obrazci nakreslenými tenkou modrou čarou: čtverec, obdélník, rovnostranný trojúhelník, rovnoramenný trojúhelník, kruh, elipsa, ovál. Kontrola chyby: Vizuální a stereognostický smysl Přímý cíl: Zdokonalení stereognostického smyslu Nepřímý cíl: Příprava na geometrii Doporučený věk: od 3,5 let Poznámka: Tato Montessori pomůcka nám umožňuje rozvíjet slovní zásobu o názvy jednotlivých těles. Pro osvojení názvů používáme třístupňovou lekci. Všechny Montessori pomůcky jsou dílem italské pedagožky Marie Montessori. Další Montessori pomůcky značky Moyo Montessori. Postup: Pozveme dítě k práci „Chtěl/a bys ukázat, jak se pracuje s geometrickými tělesy?“ Ukážeme dítěti místo uložení pomůcky a způsob přenášení (podnos / košík držíme oběma rukama). Nejprve z košíku, který je přikrytý šátkem, vyndáme na koberec jedno geometrické těleso (kouli, krychli…). Začneme těleso se zaujetím zkoumat, prohmatáváme ho, převalujeme ho v rukou. Nic jiného neděláme, ani nepojmenováváme! Nabídneme těleso dítěti a necháme ho také zkoumat – procítit tvar tělesa. Začínáme maximálně s třemi tělesy a vybereme, co nejvíce odlišné. (např. koule, krychle, kužel) V další fázi manipulujeme s tělesy a snažíme se pomocí koulení, válení a překlápění znázornit rozdíly mezi nimi. Říkáme: „Toto se koulí.“ (koule, ovoid, elipsoid) „Toto se sune nebo překlápí.“ (krychle, čtyřboký hranol, trojboký hranol ) „Toto se koulí a sune.“(kužel, válec). Vše necháme dítě vyzkoušet. Následně vyzveme dítě: „Zkusíš najít taková tělesa, která se koulí a zároveň sunou?“ apod. Můžeme tělesa podle jejich vlastností rozdělit do skupin – množin.   Vyzveme dítě, aby tělesa se stejnou podstavou stavělo na sebe. Ukážeme pohled shora. Necháme dítě experimentovat. Poté pomůcku uklidíme, nebo můžeme dle zájmu dítěte pokračovat s dalšími cvičeními. Další aktivity: Vybereme tělesa tvarově podobná - náročnější na odlišování. Práce s podstavami – dítě zjišťuje, které těleso patří k jedné nebo více podstavám, jaká tělesa mají podstavu shodnou atd. Hledáme v místnosti věci v nichž je obsažené nějaké těleso: váza = válec, skříň  = hranol. Když víme, že dítě tělesa zná, dokáže je pojmenovat: V košíku máme např. 5 těles přikrytých šátkem. Vyzveme dítě: „Najdeš kužel, aniž by ses díval/a?“ A dítě z pod šátku vytáhne kužel. Pokud se splete, jen zavrtíme hlavou a dítě se opraví. Pro další inspiraci k práci s geometrickými tělesy se můžete inspirovat na našem webu (text je v českém jazyce), nebo s geometrickými tělesy pracujte podle tohoto návodu (v anglickém jazyce).   Videoprezentace práce s geometrickými tělesy v angličtině:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:
NajduZboží.cz